Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Ergometr wioślarski: jak ćwiczyć poprawnie?

Ergometr wioślarski jak żadna inna maszyna kardio nie tylko pomaga spalić setki kalorii i poprawia kondycję, ale wzmacnia i buduje też mięśnie. I to prawie wszystkie, bo od stóp po kark. Jednak większość z nas nie potrafi operować nim prawidłowo. Zobacz, na co warto zwracać uwagę podczas ćwiczeń.

Piotr Makowski 2016-11-08
ergometr wioślarski fot. shutterstock.com

Ergometr wioślarski - jak ćwiczyć na wioślarzu?

Większość z nas zajmuje pozycję na wioślarzu bez żadnego przygotowania teoretycznego. To oczywiście błąd, bo to od niuansów zależy, czy półgodzinny trening skończysz z lepszą kondycją, czy z bólem pleców. Zobacz, na co warto zwracać uwagę podczas każdego pociągnięcia wiosłem.   

1. Zabezpiecz stopy w platformach i, trzymając proste plecy, pochyl się do przodu, aby złapać wiosło (to ten krótki drążek) nachwytem. Ręce powinnaś mieć proste, a podudzia prostopadłe do podłoża.

2. Wciąż trzymając proste plecy, łopatki ściągnięte i klatkę wypiętą w przód, zacznij odpychać się stopami od platform. Prostuj nogi, ale nie zginaj jeszcze łokci.

3. Gdy drążek znajdzie się na wysokości kolan, uruchom ręce. Zacznij przyciągać go do mostka, łokcie prowadząc blisko korpusu.

4. Dociągając drążek do mostka, pozwól sobie na lekkie przyspieszenie. I pamiętaj, że głównym źródłem napędu powinny być nogi.

5. Zacznij wracać do pozycji startowej, odwracając kolejność ruchów. Najpierw ugnij ręce, a później – gdy drążek zacznie mijać kolana – nogi.

6. Nie spiesz się – powrót do startu traktuj jako ten czas, gdy możesz złapać oddech. I nigdy prędkości nie stawiaj nad poprawną techniką.

Jeśli opanowałaś już operowanie wiosłem, wypróbuj nasz 20-minutowy plan treningowy z ergometrem.

WH 07-08/2016

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij