Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Dlaczego sportowcom łatwiej znaleźć pracę? [ciekawostki fitnessowe]

Czy lodowe okłady na nogi pomogą Ci biegać szybciej? Czy warto do CV wpisać "fitness" w zainteresowaniach i dlaczego warto mieć pod ręką izotonik? Na te i inne pytania, odpowiedzi szukali redaktorzy WH. Sprawdź.

WH 2016-10-12
lód, kostki lodu fot. shutterstock.com

Start na zimno

Tym razem podejdź do biegania na chłodno. Dosłownie. Tak przynajmniej radzą naukowcy, którzy odkryli, że robienie lodowych okładów na nogi przed startem pozwala biegać szybciej. Według badań University of Brighton biegacze, którzy okładali zmrożonymi kompresami swoje uda podczas 30-min rozgrzewki, pokonywali na zawodach dystans 5 km o 85 sekund szybciej, niż gdy biegli bez schłodzenia.

A jeżeli zależy Ci na budowaniu mięśni, kąpiele lodowe po treningu ogranicz do momentów, gdy jesteś naprawdę zmęczona i obolała.

trening fot. shutterstock.com

Pracownik roku

Składasz CV na wymarzone stanowisko? Nie zapomnij wspomnieć w życiorysie o swojej życiówce. Okazuje się, że przez wielu pracodawców wyżej ceniona jest obsługa sztangi czy pulsometra niż kserokopiarki. Aż 61% head hunterów uważa, że sportowe doświadczenie pozytywnie wpływa na decyzję o zatrudnieniu. Wg pracodawców wysportowany pracownik lepiej radzi sobie m.in. z organizacją czasu i stresem.

Zobacz także: Jak osiągnąć sukces w pracy.

tenis fot. shutterstock.com

Fit dla zabawy

Aż 40% czasu zabawy z frisbee, gry w koszykówkę, tenisa czy piłkę nożną spędzisz w strefie ok. 90% tętna maksymalnego. Wg badań opublikowanych w „Journal of Strength and Conditioning Research” gry wymagające szybkich biegowych zrywów fundują niezły wycisk. A Ty nawet tego nie zauważysz, po prostu świetnie bawiąc się ze znajomymi. Zamiast więc pocić się w dusznej siłowni, zwołaj resztę swojego teamu i do parku, marsz!

Nie masz pełnego składu do gry? Tym lepiej. Pograsz więcej, zyskasz więcej. Ty vs tłuszcz 1:0.

kobieta, picie, napój fot. Andresr 2015/shutterstock.com

115 metrów

O tyle dalej pobiegli badani, którzy w trakcie 30-min wysiłku wzięli tylko mały łyk izotoniku. Nie opłaca się wlewać w siebie za dużo słodkich napojów: inne badania pokazały, że wystarczy przepłukać usta izotonikiem, żeby bez większego wysiłku pokonać w 60 min 1 km więcej. Nie jesteś przekonana do izotoników? Poznaj całą prawdę o napojach izotonicznych.

WH 06/2016

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Fajne ciekawostki :) Polecam www.gymbook.pl do znalezienia dobrego trenera personalnego lub klubu fitness w swoim mieście. Myślę, że dzięki promocji w sieci też lepiej radzą sobie ze znalezieniem nowych klientów;)
    ~Kaśka, 2016-11-11 20:15:43
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij