Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.4

Ćwiczenia na płaski brzuch: trening w stylu lat 80.

Na wiosnę fitness wraca do korzeni – squash, trening z hula-hoopem, aqua areobik, salsation i taniec brzucha przeżywają swoją drugą młodość. Oto krótki przewodnik po odlschoolowych ćwiczeniach na płaski brzuch, zgrabne pośladki i uda rodem z lat 80. ubiegłego wieku.

Joanna Dudzińska 2016-05-18
ćwiczenia na płaski brzuch fot. shutterstock.com

Dekada kreszowych dresów i trwałej ondulacji (z neonową frotką) wynagrodziła nam swoją kiczowatą modę fitnessowym boomem. W latach 80. narodziły się treningi wysokiej intensywności (wyrazy wdzięczności w imieniu naszych bioder).

Zamiast przemykać ulicami w welurze na joggingu, kobiety wskoczyły w obcisłe trykoty, żeby spalać kalorie i rzeźbić ciało. Sprawdź na YouTube, jak na ćwiczeniach prezentowała się Jane Fonda, a sama zapragniesz wbić się w lajkrę. Z pomocą tych oldskulowych treningów po tuningu Twoja sylwetka będzie gotowa na naprawdę obcisłe ciuchy.

Sprawdź także, jakie są najnowsze trendy w odzieży sportowej i zainspiruj się naszymi pomysłami na wygodne i uniwersalne stylizacje.

Comeback: rakietki

Co to jest: mówiąc współczesnym językiem: squash i racquetball. Już w 1984 roku Tom Hanks odbijał rakietą gumową piłeczkę o ścianę w filmie „Plusk”. Dziś dwaj bohaterowie zamknięci w przeszklonym pomieszczeniu to obowiązkowa scena większości seriali –widocznie scenarzyści wiedzą, gdzie naprawdę można się wyżyć.

Dlaczego wraca: jest trochę technicznych różnic między racquetballem i squashem, ale na pierwszy rzut oka widać je w wielkości rakiety i piłki (w squashu są mniejsze). Obie dyscypliny łączy jedno: wymagają szybkich i intensywnych zrywów. Dlatego przy obecnej modzie na HIIT stara, dobra gra w rakietki wróciła do łask. Już 40-minutowy trening poprawi Twoją szybkość, zwinność i koordynację. Jako że każdy ruch ma swoje źródło w korpusie, Twój brzuch też długo nie zapomni wizyty na korcie.

Ile spala kalorii: 400-500 na godzinę.

Twój ruch: nie musisz władać rakietą tak mistrzowsko, jak pędzlem do makijażu, żeby pokryć się na treningu rumieńcem niezłego wycisku. Najważniejsza jest praca nóg. Przyda Ci się opanowanie wypadów i wykroków. Poćwicz trochę podstawy, by wzmocnić nogi.

Zacznij w pozycji stojącej. Wyprostuj się, napnij mięśnie tułowia. Zrób duży krok jedną nogą, lądując miękko na tylnej części stopy. Zginaj nogi, aż tylne kolano zatrzyma się tuż nad podłogą (kolana zgięte do 90 stopni). Wróć do góry. Powtórz 18 razy każdą nogą.

ćwiczenia na płaski brzuch fot. shutterstock.com

Comeback: hula-hoop

Co to jest: jeżeli potrzebujesz definicji hula-hoop, to znaczy, że nie miałaś dzieciństwa. W dziewczyńskim świecie podwórkowych zabaw plastikowa obręcz mogła rywalizować tylko z trzepakiem i gumą do skakania. Pamiętasz, jaką miałaś wtedy talię? Duże dziewczynki też mają z hula-hoop sporo radości (Kelly Osbourne przyznała, że schudła właśnie dzięki tej zabawce).

Dlaczego wraca: utrzymanie w pasie obracającego się hula-hoop wymaga zaangażowania głęboko położonych mięśni stabilizujących. To znaczy, że pracujesz intensywniej nad płaskim brzuchem, niż robiąc dziesiątki brzuszków.

Kręcenie obręczą wokół klatki piersiowej, rąk i nóg albo dołączenie przysiadów i wykroków dodatkowo angażuje większość grup mięśniowych. Najlepsze w tym treningu jest to, że im jest trudniej, tym większą masz radochę.

Ile spala kalorii: 400 w ciągu godziny, a jeśli ćwiczysz z hula-hoop z obciążeniem (dostępne np. na Ebay), to licznik bije dalej.

Twój ruch: kręcenie w kółko nigdy się nie nudzi, ale jeśli chcesz czegoś więcej, wypróbuj przysiady z hula-hoop. Zacznij, kręcąc nim tak, jak w dzieciństwie, potem rozstaw stopy na szerokość barków i palce stóp skieruj lekko na zewnątrz. Zginaj kolana i cofaj biodra, schodząc do przysiadu. Wróć w górę. Nie zgubiłaś przypadkiem koła? Jeśli nie, to powtarzaj dalej.

ćwiczenia na płaski brzuch fot. shutterstock.com

Comeback: jazzercise

Co to jest: może dzisiaj trudno w to uwierzyć, ale w latach 80. nie było zumby (ani smartfonów, o zgrozo). A połączenie lekcji tańca z fitnessem przyciągało wiele zwolenniczek lajkry, ocieplaczy i opasek frotte. 

Dlaczego wraca: na świecie odrodzenie przeżywa sieć klubów jazzercise (planując podróż, wpadnij na trening do jednego z nich; adresy lokalizacji na całym świecie znajdziesz na jazzercise.com). Fitness z choreografią wypełnia też grafiki polskich sieciówek, małych klubów i szkół tańca.

Oprócz klasycznego aerobiku i tak popularnej jeszcze w zeszłym roku zumby, możesz też wybrać się na aerodance, salsation, taniec brzucha, bokwę, reggae dance, popping, locking, wine i twerk, a nawet taniec wzorowany na wideoklipach. Taniec lub fitness z choreografią poprawia wydolność, wzmacnia to i owo oraz zwiększa gibkość. Już nie mówiąc o tym, z jaką pewnością siebie zaprezentujesz potem kocie ruchy w klubie – bynajmniej nie fitness.

Ile spala kalorii: nawet 500 w ciągu godziny na parkiecie.

Twój ruch: ćwicząc przy muzyce, musisz po prostu „poczuć ten rytm” i załapać bounce. Uginaj rytmicznie kolana. Przesuń ciężar ciała lekko do przodu i rozluźnij górę ciała. Przemieszczaj się wokół własnej osi w rytmie muzyki i dołącz gesty rękami. Więcej ćwiczeń, które przygotują Cię do wyjścia na parkiet, znajdziesz tutaj.

ćwiczenia na płaski brzuch fot. shutterstock.com

Comeback: aqua fitness

Co to jest: jeżeli fitness w wodzie kojarzy Ci się wyłącznie z emerytkami z piankowymi makaronami w motylkach, to zatrzymałaś się w latach 80. Dzisiaj w basenach stoją nawet rowery spinningowe.

Dlaczego wraca: podczas każdego ruchu w wodzie, nawet leniwie opuszczając rękę, pokonujesz niezły opór. Dlatego bardziej angażujesz całe ciało, niż robiąc to samo na lądzie. Do wody, oprócz urlopowiczów, zawsze ciągną też wszyscy borykający się z kontuzjami, bo odciążające działanie tego środowiska sprawia, że nawet intensywny trening nie obciąża stawów.

Bonus: muskająca skórę woda lekko ją masuje, co usprawnia krążenie limfy i może pomóc uporać się z cellulitem. Szach i mat.

Ile spala kalorii: nawet 900 w 60 minut (nie kąpieli, tylko treningu – dla jasności).

Twój ruch: aquaspinning, hydrospin, aquacycling, aquabike – jak zwał, tak zwał. Jeżeli z klasycznego spinningu wychodzisz mokra, to tu mokra będziesz już po rozgrzewce. Nie tylko od wody. 

WH 01-02/2016

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    UWAGA !!! UWAGA !!!! SUPER PROMOCJA - 30% !!! Zacznij działać już DZISIAJ i wejdź w Nowy Rok z wymarzoną figurą dzięki Brasilgreencoffee !! Razem z naszym kodem rabatowym SCHUDNIESZ lepiej i szybciej, wystarczy że zamówisz u nas produkt ze strony: brasilgreencoffee.pl
    ~Rio Green Coffee, 2016-10-31 14:20:20
  • avatar
    zgłoś
    fffff
    ~gość, 2016-07-14 10:35:42
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij