Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Co sprawia, że wciąż chcemy ćwiczyć?

Płaski brzuch, jędrne pośladki czy smukłe ramiona? Wizja zgrabnej sylwetki może sprawiać cuda, ale czy tak naprawdę tylko o to chodzi? Sprawdź, co oprócz efektów ćwiczeń motywuje nas do treningów.

WH 2014-08-19
fot. Aleksandr Markin 2014/shutterstock.com fot. Aleksandr Markin 2014/shutterstock.com

Kwestię sportowej rutyny kobiet przebadali Brytyjczycy – z badania opublikowanego w "Qualitative Health Research" dowiadujemy się, że w ciągu 10 miesięcy eksperci pytali 15 ćwiczących kobiet o to, co je motywuje do tego, by cały czas były aktywne. Okazało się, że za aktywnością kobiet stoją trzy aspekty, które utwierdzają je w przekonaniu, że pójście na trening rzeczywiście jest najlepszym wyborem. Sprawdźmy więc, dlaczego kobiety nie porzucają tak łatwo siłowni, roweru czy zajęć tanecznych.

 

Przekonanie o byciu w czymś dobrym

Badacze zauważyli, że kobiety nie są chętne do porzucenia treningów, jeśli wierzą w to, że są dobre w ćwiczeniach. To właściwie nie jest nic zaskakującego – dobrze wiemy, że coraz lepsze rezultaty sprawiają, iż chcemy więcej i więcej – także ćwicząc! A w końcu żadna z nas nie chce być na zajęciach fitness tą dziewczyną stojącą z tyłu sali, która ledwo nadąża za krokami.

Dlatego też odkrycie, że świetnie sobie radzimy w danej dyscyplinie zwiększa nasze zaangażowanie jeszcze bardziej. Wynika z tego, że Twoim najlepszym motywatorem będzie znalezienie dyscypliny, w której czujesz się najlepiej –  nieważne, czy jest to bieganie dla początkujących, czy angażujące ćwiczenia na ławeczce.

A kiedy już znajdziesz to, co lubisz i zobaczysz, że radzisz sobie świetnie, monitoruj swój postęp: licz powtórzenia, rób testy a także regularne zdjęcia swojej sylwetki. Dzięki temu będziesz gotowa podnosić poprzeczkę i podejmować kolejne sportowe wyzwania.

Świadomość, że inni też to robią

Nie lubisz ćwiczyć w towarzystwie? Nie ma problemu! Możesz przecież wyjść na siłownię lub na przebieżkę sama. Jednak nadal będziesz otoczona przez innych ćwiczących, którzy albo będą Cię peszyć swoją obecnością, albo jeszcze bardziej motywować do wysiłku. Dlatego jeśli chcesz czuć się komfortowo podczas treningów, wybieraj miejsca, w których będziesz mogła swobodnie spalić zbędne kalorie.

Dla lepszego samopoczucia możesz także dołączyć do grupy ćwiczących na Twoim poziomie lub po prostu wybrać kompana do treningów, który Cię wesprze. Zobacz, jakie są plusy i minusy treningu z przyjaciółką.

Poczucie niezależności

Pamiętasz jaką udręką były licealne biegi, które były główną częścią wiosennych zajęć z wf-u? Fakt, wtedy żadna z nas ich nie lubiła, bo byłyśmy do nich zmuszane. Podobnie jest teraz – kiedy czujemy przymus do ćwiczeń, wcale nie jesteśmy bardziej chętne do wskoczenia w sportowy strój. Dlatego odnajdź sport, który jest dla Ciebie przyjemnością, a nie katorgą.

Rolki, pływanie, a może crossfit? Z ćwiczeniami powinnaś czuć się niezależnie i wykonywać je tylko wtedy, kiedy masz na to ochotę – wtedy dają nie tylko więcej przyjemności, ale i lepsze efekty. Po prostu – rób to, co kochasz! A jeżeli brakuje Ci pomysłów, zobacz 8 sposobów na spalanie kalorii poza siłownią.

Tekst: Laura Tedesco

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij