Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Co jeść po treningu?

Twój posiłek potreningowy to ważna sprawa: w końcu odpowiednie składniki odżywcze są niezbędne do prawidłowej regeneracji mięśni. Do głowy przychodzi Ci jedynie białko? Nasz ekspert podpowiada, co jeść po treningu.

WH 2015-01-27
fot. Karyna Che 2015/shutterstock.com fot. Karyna Che 2015/shutterstock.com

Nie urodziłyśmy się wczoraj i wiemy już, jakie są najlepsze przekąski potreningowe. Tylko co, jeśli ćwiczenia kończymy akurat w porze obiadowej? Sama przekąska nie wystarczy. O odpowiedź na to pytanie poprosiłyśmy naszego eksperta, dietetyczkę i dyrektorkę centrum dietetycznego Fitness Together – Janet Brill.

 

Starasz się, by Twoja potreningowa przekąska była połączeniem węglowodanów złożonych i chudego białka – tak też powinien wyglądać Twój posiłek, który zjadasz po intensywnym wysiłku fizycznym. „Taka kombinacja pozwoli Ci wspierać regenerację mięśni, która jest najważniejszym zmartwieniem po treningu” – wyjaśnia amerykańska dietetyczka.

Nie jadasz mięsa? Warzywa raczej nie stanowią najlepszego przykładu produktów bogatych w proteiny, ale są wśród nich wyjątki - oto 7 warzyw bogatych w białko. A jeśli boisz się "węgli", to zobacz, jak obalamy 4 mity dotyczące węglowodanów.

Oczywiście możesz też dostarczać swojemu organizmowi białka wraz z węglowodanami, niekoniecznie jedząc od razu pełny posiłek, dlatego też nasz ekspert  sugeruje zjedzenie porcji owoców i warzyw – to dodatkowa ilości cennych składników odżywczych.

Brill ma kilka pomysłów na pyszne potreningowe posiłki, które spełniałyby wszystkie powyższe wymagania. Jej ulubiona potrawa to pełnoziarniste chipsy z tortilli z ryżem lub komosą, fasolą, sosem warzywnym i awokado, ale nasz ekspert poleca także pełnoziarnistą pitę z warzywami i indykiem, po której śmiało możesz nawet sięgnąć po kilka kostek czekolady. A  jeśli jesteś fanką sałatek, wymieszaj szpinak z fasolą, tofu i sosem winegret.

Aha! Pamiętaj o jednym: kiedy będziesz miała megaochotę, by po treningu pozwolić sobie na coś nie do końca zdrowego, pamiętaj, że ludzie zbyt często przeceniają ilość kalorii, którą spalili. Nie chcesz chyba przesadzić dodatkowo z kaloriami w posiłku bezpośrednio po ćwiczeniach, które zniweczą efekty Twoich treningowych wysiłków?

tekst:  Katy Lindenmuth

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij