Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Jak utrzymać dobrą formę w zimie?

Myśl o spędzaniu treningów podczas długich zimowych miesięcy w dusznej siłowni działa na Ciebie demotywująco? Głowa do góry i marsz na zewnątrz! Zima to też dobry czas na uprawianie sportów. Naprawdę – mamy dla Ciebie 7 pomysłów na utrzymanie formy w zimie o wiele przyjemniejszych niż kolejna godzina na stepperze.

WH 2014-01-03

1.  Wkręć się w sporty zimowe

To, że musisz odpuścić sobie na kilka miesięcy siatkówkę plażową, jazdę na rolkach i wyprawy rowerowe, nie oznacza automatycznie, że masz rezygnować ze sportu w ogóle. Spróbuj pojeździć na nartach albo desce snowboardowej. I nawet nie próbuj wykręcać się, twierdząc, że tego trudno się nauczyć - współczesny sprzęt i dobrze zbudowani instruktorzy pomogą Ci błyskawicznie opanować podstawy. Tylko nie zapomnij o kasku!

 

2. Urządź śnieżną bitwę

Czy istnieje fajniejszy sposób, żeby spocić się zimą? Nie sądzimy. Choć obrzucanie się śnieżkami nie jest może najbardziej hardcorową formą treningu, to „śnieg mocno utrudnia poruszanie się, więc mięśnie Twoich nóg muszą się nieźle napracować, żebyś zdołała uciec przed śnieżną kulą” - mówi Monica Nelson, specjalistka fitness z certyfikatem American Council on Exercise. Kiedy więc wreszcie z nieba sypnie śniegiem, nie zmarnuj szansy na spuszczenie śnieżnego lania swojemu facetowi.

3. Wyjdź pobiegać

Nie pozwól, by chłód powstrzymał Cię przed nabijaniem kilometrów na liczniku. Szczególnie że niewiele sportów pozwala rozgrzać się zimą tak szybko, jak właśnie jogging. Wykorzystaj tylko 5 naszych patentów na zdrowe bieganie zimą, aby z biegowej trasy nie trafić prosto do łóżka. Nasi koledzy z redakcji "Runner's World" podrzucają jeszcze 26 patentów na to, by nie rezygnować z biegania nawet wtedy, gdy Eskimosi zostają w igloo oraz - dla bardziej ambitnych biegaczek całorocznych - konkretny plan treningowy na utrzymanie biegowej formy zimą.

4. Wypróbuj rakiety śnieżne

To już poważniejsze wyzwanie, ale jeśli masz ochotę spróbować – naprawdę warto. Z rakietami na nogach serwujesz sobie intensywny trening kardio przy każdym ruchu, ponieważ głęboki, puszysty śnieg stawia duży opór przy każdym kroku. Najlepsze w rakietach śnieżnych jest to, że są bajecznie proste. Wystarczy wybrać teren, założyć na nogi rakiety i już od pierwszej sekundy możesz zdobywać śnieżne przestrzenie.

5. Załóż narty biegowe

Być może nigdy na biegówkach nie dogonisz Justyny Kowalczyk i jej równie wybitnych norweskich rywalek, ale i tak będziesz mieć mnóstwo zabawy z uprawiania tego coraz popularniejszego sportu (a na pewno więcej czasu na podziwianie krajobrazów). W odróżnieniu od narciarstwa alpejskiego biegi narciarskie można uprawiać nawet w kompletnie płaskim terenie - własny ślad możesz założyć choćby w pobliskim parku czy lesie. Nie potrzeba też długich tygodni, aby opanować technikę. Pierwsze kroki na biegówkach prawie nie różnią się od naturalnego chodzenia. Z jedną tylko różnicą - odbicie wykorzystujesz też do przejechania fragmentu drogi na nartach.

6. Wyciągnij sanki

Potraktuj wejście pod górkę jako trening, a zjazd w dół jako nagrodę za włożony we wspinaczkę wysiłek. Szybko przekonasz się, że wzgórze z każdym podejściem będzie się wydawało bardziej strome, a stok coraz dłuższy.

7. Załóż łyżwy

Idziemy o zakład, że większość z was przestała jeździć na łyżwach po ukończeniu podstawówki albo gimnazjum. Szkoda, bo to świetny sposób na utrzymanie kondycji i spalanie całkiem sporej ilości kalorii. Aby uzyskać jak najwięcej korzyści z wyjścia na lodowisko, bez przerwy pozostawaj w ruchu i zaangażuj w ćwiczenia także korpus ciała. Wyjście na łyżwy to świetny pomysł na randkę plus codzienna dawka sportu – upiecz dwie pieczenie na jednym ogniu!

fot. Maridav 2014/shutterstock.com

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij