Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Womenshealth.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ

4 sposoby na kontynuowanie ćwiczeń zimą

Temperatura spada, dni stają się krótsze i pada śnieg. Bieganie w zimie Cię przeraża, a brak motywacji do ćwiczeń w domu jest przytłaczający? Sprawdź 4 patenty na kontynuowanie ćwiczeń zimą.
MA 2015-01-09

Nikt nie rozumie tego lepiej niż Brogan Graham, współzałożyciel The November Project, czyli projektu mającego na celu zebranie grupy ludzi, którzy będą się spotykać na wspólnych treningach i wzajemnie motywować do ćwiczeń w czasie mroźnej zimy.

Wraz ze swoim byłym kolegą z drużyny Northeastern University, Bojanem Mandariciem, stworzył The November Project w listopadzie 2011 roku jako sposób na utrzymanie motywacji do ćwiczeń w czasie mroźnej zimy w Bostonie. Projekt urósł od tamtej pory do rozmiarów ogólnonarodowego, darmowego ruchu, z oddziałami w 16 miastach, takich jak Nowy Jork, Waszyngton, Chicago.

Nawet gdy temperatura spada poniżej zera (poważnie!), ich grupowe treningi stale przyciągają setki członków, którzy napędzają się do działania dzięki przybijaniu sobie piątek, obejmowaniu się i nastawieniu na zabawę bez względu na pogodę. Brogan Graham i Laura McCloskey przedstawili nam swoje wskazówki na utrzymanie motywacji do ćwiczeń w trakcie zimowych miesięcy. Oto one:

1. Popracuj nad konsekwencją

Z pewnością wiesz, że planowanie ćwiczeń może pomóc Ci w ich realizacji, a jest to szczególnie istotne, gdy na zewnątrz jest okropnie zimno. "Ustalenie sobie schematu ćwiczeń jest ważne z punktu widzenia utrzymania ich regularności" – mówi Graham. Dzięki temu upewnisz się, że nie myślisz o treningu jak o opcjonalnym, zależnym od pogody dodatku do Twojego dnia.

Inny sposób na konsekwencję to poczucie odpowiedzialności za treningową kumpelę albo grupę, taką jak w The November Project. „Czasami jedyny sposób, bym wyszła z łóżka to myśl, że ktoś na mnie czeka” – mówi McCloskey. Jeśli wiesz, że Twoja przyjaciółka opatuliła się i zaryzykowała wyjście z domu w zamieć, by z Tobą poćwiczyć, możesz być pewna na 100%, że jej nie wystawisz.

Masz problem z motywacją? Popracuj nad nią. Zobacz, jak wzmocnić słabą silną wolę.

2. Ubierz się

Nic nie może bardziej zdemotywować niż nieodpowiedni ubiór na mrozie. Upewnij się, że będziesz się czuła komfortowo i bezpiecznie, poprzez przygotowanie się na potencjalną zmianę pogody przed wyjściem na trening. W czasie mokrej i wietrznej zimy w San Francisco, gdzie mieszka McCloskey, temperatury na sąsiadujących ze sobą obszarach mogą się wahać aż o 15 stopni. Dlatego McCloskey korzysta z kamizelki, którą łatwo można zwinąć i nieść ze sobą w czasie biegu.

W Bostonie, w którym często sypie śnieg, Graham zaleca zainwestowanie w dobrej jakości, uniwersalne rękawiczki. Zarówno McCloskey, jak i Graham, sugerują, żeby mieć w domu kilka ogrzewaczy do rąk, rękawiczki lub buty z zapasowym ociepleniem

A jeśli w czasie Twoich treningów na zewnątrz jest już ciemno, zadbaj o swoje bezpieczeństwo dzięki lampce czołówce i odblaskom. Sprawdź też 5 patentów na zdrowe bieganie zimą oraz dowiedz się, jak ćwiczyć zimą.

3. Ustal sobie wiosenny cel

Zarówno Graham, jak i McCloskey, są weteranami Maratonu Bostońskiego. „W Bostonie zima nie jest wymówką – wyjaśnia Graham. – Musisz trenować cały czas, jeśli chcesz przebiec maraton”. Zapisz się na bieg zimą lub wczesną jesienią, by mieć wyznaczony cel, na który będziesz mogła pracować i który wymaga regularnych ćwiczeń w zimie.

A jeśli udział w zawodach Cię nie pociąga, to ustal swój własny cel, taki jak określona ilość kilometrów pokonywanych tygodniowo lub ilość pompek, jaką będziesz w stanie zrobić do wiosny.

4. Wykorzystaj pogodę na swoją korzyść

Podczas gdy gruba warstwa śniegu może wydawać się prostą wymówką, by opuścić trening, równie dobrze może być wręcz przeciwnie: wykorzystaj potencjalną wymówkę jako powód do ruchu.

Jednym z zimowych ćwiczeń w The November Project Grahama jest odśnieżanie w parach. Gdy jedna osoba odśnieża, druga w tym czasie przebiega ustalony wcześniej dystans. Możesz stworzyć własną wersję tego ćwiczenia ze swoją przyjaciółką, jako świetny trening na górne i dolne partie ciała. Dodatkowym bonusem jest to, że zaliczysz dobry uczynek.

Nie podoba Ci się pomysł z odśnieżaniem? Weź sanki i spróbuj wbiegać z nimi sprintem na wzgórze, a po każdym podbiegu nagradzaj się zjazdem w dół. Poznaj pozostałe z 7 przyjemnych sposobów, żeby pozostać w formie zimą.

Tekst: Amy Dorsey

WH

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij